Mazurek śliwkowo - orzechowy

Jeśli nie chcecie wiedzieć jak przebiegał mój "proces twórczy" przy opracowywaniu tego przepisu, po prostu zjedźcie kursorem niżej 😆

Do przepisu na tego mazurka zainspirowały mnie moje ulubione (dobra, jedne z ulubionych 😂)  ciasteczka o nazwie klawiszki - kruche ciastka, przekładane marmoladą z malin i z cieniutką bezą na wierzchu. Wiedziałam też, że mazurek koniecznie musi być z orzechami, które uwielbiam. Potem stwierdziłam, że jeżeli decyduję się na wykończenie go bezą, to chcę przełamać jej słodycz czymś kwaśnym i super do tego posłużą powidła śliwkowe. A potem przy wyciąganiu z szafki cukru pudru, znalazłam opakowanie suszonych śliwek. Ot, cała historia 😀. I oto jest, szybki i bardzo łatwy w przygotowaniu - mazurek śliwkowo - orzechowy, nie za słodki, mocno orzechowy i wspaniale kruchy. Poniżej przepis.


mazurek-sliwkowo-orzechowy
Liczba porcji: ok. 20 kawałków
Czas przygotowania: 40 min


SKŁADNIKI

1,25 szk. mąki pszennej, 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej, 0,5 szk. cukru pudru + 3 łyżki, 1,5 szk. zmielonych orzechów włoskich, 1,5 szk. posiekanych orzechów włoskich, 1 łyżka śmietany 18%, 3 jajka, 0,5 kostki margaryny Palmy (125 g - ja tyle użyłam, ale możecie dodać jej mniej), szczypta soli, 280 g powideł śliwkowych, 200 g pokrojonych suszonych śliwek (bez pestek)


PRZYGOTOWANIE

Białka oddziel od żółtek. Przesianą mąkę wymieszaj z 3 łyżkami cukru pudru, szczyptą soli i zmielonymi orzechami. Wrzuć margarynę, żółtka i dodaj śmietanę, a następnie zagnieć ciasto (będzie dość tłuste, ze względu na dodatek orzechów). Z ciasta uformuj kulę, owiń folią spożywczą i schłodź w zamrażarniku kilkanaście minut (u mnie chłodziło się nie dłużej niż 10 min). Formę o standardowych wymiarach (22 x 35)  wysmaruj margaryną i wyłóż papierem do pieczenia. Połóż na nim kulę ciasta i wylep nią formę (możesz rozwałkować je takim wałkiem), po nakłuwaj widelcem. Piecz w 180ºC przez 10 - 15 min. Po upieczeniu potrzymaj ciasto chwilę w zamkniętym piekarniku.

Podpieczony spód posmaruj powidłami, a na powidła posyp suszone śliwki i połowę posiekanych orzechów.

Przygotuj bezę orzechową 👉 ubij białka ze szczyptą soli na sztywno, stopniowo dodając cukier puder (przez cały czas ubijaj). Do ubitej piany wsyp płaską łyżkę mąki ziemniaczanej i delikatnie wymieszaj ją z pianą, przy pomocy łyżki. To samo zrób z resztą posiekanych orzechów. 

Wyłóż orzechową pianę na wierzch ciasta. Piecz w 160ºC przez 20 - 25 min. Wystudź w temperaturze pokojowej.

Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz